תקציב סרט תדמית מורכב ממספר רב של אלמנטים.
כל אלמנט וההשפעה שלו על המחיר.
באופן גס ניתן לחלק את תקציב סרט התדמית לשלושה חלקים מרכזיים.
1. בימוי, קונספט, תסריט והפקה
2. צילום
3. פוסט פרודקשן
לתסריט השפעה עצומה את תקציב סרט התדמית.
תסריט אשר יכלול מספר רב של ימי צילום כמובן שיעלה באופן משמעותי את מחיר הסרט וגם תסריט אשר לא ידרוש הרבה ימי צילום אולם יתבסס על הקמת תפאורה מושקעת כולל ניצבים ושחקנים יקרים יקפיץ משמעותית את התקציב.
מצד שני תסריט "קטן וחכם" יכול להוזיל באופן ניכר את עלויות הסרט והתוצאה לא תהיה תמיד פחות טובה מסרט בעל תקציב "שמן".
למרכיב הצילום השפעה דרמטית על התקציב. ראשית ניתן ליצור סרט תדמית אף ללא ימי צילום. דוגמא טובה לכך ניתן לראות בסרט שנעשה לחברה שנקראת lime cellular בלינק הבא:
במקרה הזה התקבלה החלטה לא לגשת לצילום בחנויות אלא לחלק את "עוגת התקציב" באופן שונה בכך שנשקיע בעריכות הוידאו המורכבות על חשבון צילום בשטח.
לימים החלטה זו הוכיחה את עצמה ובעקבות הסרט החברה התקדמה באופן משמעותי ביחס ליעדים שקבעה לעצמה.
תקציב יום הצילום מושפע החל מבחירת הצלם, גודל צוות הצילום וההפקה, לוקישנים, מרחק הלוקישנים, שחקנים, שעות עבודה נוספות ועד מרכיב הציוד הטכני אשר כולל מספר רב של סוגי מצלמות , בפורמטים שונים ובאיכויות שונות במחירים שונים.
שלב הפוסט פרודקשין, כלומר סה"כ המרכיבים לאחר הצילום נותן את השפעתו בצורה ישירה על תקציב סרט התדמית.
האלמנטים אשר מרכיבים את שלב הפוסט פרודקשין מתחלקים בגדול לשנים: עריכות וידאו ועריכות סאונד. מספר משמרות העריכה, אופי העריכה, תוכנות העריכה, האריזה הגרפית, הדמיות בתלת מימד וכו' משפיעים על מחיר הסרט. כנ"ל לגבי עריכות הסאונד, אופי הקרין ומחירו, מיקס הסאונד וזכויות פס הקול הם חלק בלתי נפרד מתקציב סרט התדמית.
לסיכום למרות האלמנטים הרבים אשר מרכיבים את התקציב, "החוכמה" היא לתמחר את הכל מראש ולחלק את "עוגת" התקציב באופן אשר יתאים בדיוק לצורכי הלקוח.
מכאן, יקבל הלקוח את הסרט הטוב ביותר ביחס לתקציב הקטן ביותר בהתאם לאופי התסריט.
כל אלמנט וההשפעה שלו על המחיר.
באופן גס ניתן לחלק את תקציב סרט התדמית לשלושה חלקים מרכזיים.
1. בימוי, קונספט, תסריט והפקה
2. צילום
3. פוסט פרודקשן
לתסריט השפעה עצומה את תקציב סרט התדמית.
תסריט אשר יכלול מספר רב של ימי צילום כמובן שיעלה באופן משמעותי את מחיר הסרט וגם תסריט אשר לא ידרוש הרבה ימי צילום אולם יתבסס על הקמת תפאורה מושקעת כולל ניצבים ושחקנים יקרים יקפיץ משמעותית את התקציב.
מצד שני תסריט "קטן וחכם" יכול להוזיל באופן ניכר את עלויות הסרט והתוצאה לא תהיה תמיד פחות טובה מסרט בעל תקציב "שמן".
למרכיב הצילום השפעה דרמטית על התקציב. ראשית ניתן ליצור סרט תדמית אף ללא ימי צילום. דוגמא טובה לכך ניתן לראות בסרט שנעשה לחברה שנקראת lime cellular בלינק הבא:
במקרה הזה התקבלה החלטה לא לגשת לצילום בחנויות אלא לחלק את "עוגת התקציב" באופן שונה בכך שנשקיע בעריכות הוידאו המורכבות על חשבון צילום בשטח.
לימים החלטה זו הוכיחה את עצמה ובעקבות הסרט החברה התקדמה באופן משמעותי ביחס ליעדים שקבעה לעצמה.
תקציב יום הצילום מושפע החל מבחירת הצלם, גודל צוות הצילום וההפקה, לוקישנים, מרחק הלוקישנים, שחקנים, שעות עבודה נוספות ועד מרכיב הציוד הטכני אשר כולל מספר רב של סוגי מצלמות , בפורמטים שונים ובאיכויות שונות במחירים שונים.
שלב הפוסט פרודקשין, כלומר סה"כ המרכיבים לאחר הצילום נותן את השפעתו בצורה ישירה על תקציב סרט התדמית.
האלמנטים אשר מרכיבים את שלב הפוסט פרודקשין מתחלקים בגדול לשנים: עריכות וידאו ועריכות סאונד. מספר משמרות העריכה, אופי העריכה, תוכנות העריכה, האריזה הגרפית, הדמיות בתלת מימד וכו' משפיעים על מחיר הסרט. כנ"ל לגבי עריכות הסאונד, אופי הקרין ומחירו, מיקס הסאונד וזכויות פס הקול הם חלק בלתי נפרד מתקציב סרט התדמית.
לסיכום למרות האלמנטים הרבים אשר מרכיבים את התקציב, "החוכמה" היא לתמחר את הכל מראש ולחלק את "עוגת" התקציב באופן אשר יתאים בדיוק לצורכי הלקוח.
מכאן, יקבל הלקוח את הסרט הטוב ביותר ביחס לתקציב הקטן ביותר בהתאם לאופי התסריט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה